Friday, October 05, 2007

မ်ိဳးဆက္သစ္တို႕တိုက္ပြဲ


ဒီအေရးအခင္းက ဒီလိုနဲ႕ျပီးသြားမွာလား

ဒါေတြကို ထပ္ခါတလဲလဲေဆြးေႏြးေနၾကတိုင္း မေရရာတဲ့ အေျဖေတြနဲ႕ အားလံုးက တစ္စံုတစ္ခုကို ေမွ်ာ္လင့္ေနၾကတာ ကၽြန္မေတြ႕ရပါတယ္ .. ။

ဒီတစ္ခါ ကၽြန္မတို႕ရံႈးရင္ ေနာင္နွစ္ေပါင္းမ်ားစြာတိုင္ ေခါင္းထပ္ေဖာ္ႏိုင္ေတာ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး
ကၽြန္မတို႕ ဦးခိုက္ရွိခိုးတဲ့ သာသနာေတာ္ၾကီးကို လူစိတ္တစ္စက္မွ မရွိဘဲ အာဏာတစ္ခုအတြက္ ကမ္းကုန္ေအာင္ ယုတ္မာဖ်က္ဆီးခဲ့တာ ကၽြန္မတုိ႕ ျမန္မာျပည္သူအားလံုးကို စစ္အာဏာရွင္က လူလို႕ေတာင္ သတ္မွတ္တယ္ မထင္ဘူး .. ။ ဒီအေရးအခင္းကိုျဖစ္ေတာ့ စကၤာပူက စကၤာပူလူမ်ိဳးအခ်ိဳ႕က ကၽြန္မကို

“မင္းတို႕ဘာသာနဲ႕ မငး္တုိ႕လူမ်ိဳးမွာ အဲလို ရက္စက္လို႕ရတယ္တဲ့လား ။ အဲလိုလုပ္တတ္ၾကတယ္လား”ဆိုျပီး ေမးလာၾကပါတယ္ .. ။ ဘယ္ေလာက္ရွက္ဖို႕ေကာင္းလဲ ၊ ဘယ္ေလာက္ရင္နာဖို႕ ေကာင္းလဲ ၊ ဘယ္ေလာက္ ယူၾကံဳးမရျဖစ္ဖို႕ေကာင္းလဲ .. ။

စစ္အာဏာရွင္နဲ႕ လက္ေအာက္ငယ္သားေတြ လုပ္ရပ္က ကၽြန္မတို႕ဗမာလူမ်ိဳးအားလံုးကို ကမာၻေပၚမွာ သနားစရာအေကာင္းဆံုး ၊ မ်က္ႏွာအငယ္ရဆံုး ပိုျဖစ္ေအာင္ လုပ္လိုက္သလို အျပစ္မဲ့တဲ့ ျပည္သူေတြ ၊ သံဃာေတာ္ေတြရဲ႕ ေသြးေတြ ေျမေပၚမွာ စီးဆင္းခဲ့ျပီ .. ။ ကၽြန္မတို႕ အျမဲတမ္း ဂုဏ္ယူေလ့ရွိတဲ့ ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႕ပါတယ္ဆိုတဲ့ ေျမေပၚမွာ မတရားျခင္းေတြနဲ႕ ေသြးေတြ စီးဆင္းခဲ့ရျပီ .. ။

ကၽြန္မတို႕ေတြ အနာဂတ္အတြက္ တာ၀န္ကို ဆက္လက္ မထမ္းေဆာင္ဘူးဆုိရင္ ကၽြန္မတို႕အားလံုးက စစ္ဖိနပ္ေအာက္မွာ ျပားျပား၀ပ္ေနတဲ့ ေျမမႈန္႕ေလးေတြ ျဖစ္လာမွာ မလြဲမေသြပါ (အခုလည္း အဲလိုပဲ ျဖစ္ေနတာပါ) ။ ဘုရားကို မရွိခိုးရဘဲ စစ္သားေတြကို ရွိခိုးဦးထိပ္တင္ရမယ့္ ပံုစံမ်ိဳး ျဖစ္လာခဲ့ရင္ ကၽြန္မတို႕ေတြေလာက္ အသံုးမက်တဲ့ လူ ဒီကမာၻေပၚမွာ ရွိမွာ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး .. ။



စစ္အာဏာရွင္စနစ္ေအာက္မွာ ပညာေရးေတြ စုတ္ခ်ာပ်က္ဆီးသြားတယ္ .. ။ စီးပြားေရး စနစ္ေတြ ပိုမို က်ပ္တည္းလာတယ္ .. ။ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးေတြ ခက္ခဲတယ္ .. ။ အခုေနာက္ဆံုးလက္ရွိမွာေတာ့ ဦးထိပ္တင္ရွိခိုးရတဲ့ သာသနာေတာ္ၾကီးကို ရစရာမရွိေအာင္ ဖ်က္ဆီးခံလိုက္ရျပန္ျပီ .. ။ ကၽြန္မတို႕ နွလံုးသားထဲက က်ေနတဲ့ မ်က္ရည္ေတြကို လက္နက္ကိုင္လူတန္းစားက လူစိတ္ကင္းမဲ့စြာ စားသံုးေနၾကျပီ။

ဒီစစ္အာဏာရွင္စနစ္ကို ကၽြန္မတို႕ မ်ိဳးဆက္မွာပဲ အျမစ္ပါျပတ္ေအာင္ ဖ်က္သင့္ပါျပီရွင္ .. ။ ေနာင္ လူျဖစ္လာမယ့္ မ်ိဳးဆက္ေတြကို ဒီဒုကၡေတြ ဆက္လက္မခံစားေစခ်င္ေတာ့တာ အမွန္ပါပဲ .. ။

“ဗမာ”ဆိုရင္ ကမာၻက ေလးစားမႈတစ္ခုနဲ႕ ဆက္ဆံတာမ်ိဳး ရဖို႕ေနေနသာသာ ရံႈ႕ခ်တဲ့ အၾကည့္နဲ႕ ၾကည့္တာေတြခ်ည္း မ်ားေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ဒီအေရးအခင္းနဲ႕ ထပ္အေရးနိမ့္မယ္ဆုိ၇င္ ကၽြန္မတို႕ေခါင္းေတြအားလံုး ေျမၾကီးထဲမွာ သြားထိုးထည့္ထားဖို႕႔ပဲ ေကာင္းပါေတာ့တယ္ .. ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္တိုက္ေပးခဲ့တဲ့ လြတ္လပ္ေရးကို အစစ္အမွန္အတိုင္း မဖန္တီးႏိုင္ဘူးဆုိရင္ ကုိယ့္ပါးကုိယ္ အခ်က္တစ္ရာေလာက္ ရိုက္သင့္ပါတယ္ .. ။

ကၽြန္မတို႕က စစ္သားကိုမုန္းတယ္ခ်ည္း ေအာ္ေနလို႕ မျဖစ္ပါဘူး ။ ပါးစပ္ကလည္းေျပာ ၊ လက္ကလည္း တကယ္ အလုပ္လုပ္ဖို႕ လိုပါတယ္ .. ။ လူတိုင္း လူတိုင္းမွာ အလင္းေရာင္ရွိပါတယ္ .. ။ မင္းလည္း တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ရမယ္ ၊ ငါလည္း ႏိုင္ငံတာ၀န္ထမ္းေဆာင္ရမယ္ ၊ ခင္ဗ်ားတို႕ ရွင္တုိ႕ အားလံုးလည္း ႏိုင္ငံတာ၀န္ကို ဆက္လက္ထမ္းေဆာင္ရမယ္ .. ။ ဘယ္ေတာ့ႏိုင္ငံေကာင္းမလဲဆုိျပီး ထိုင္ေစာင့္ေနရင္ ကၽြန္မတို႕ရဲ႕ အမိေျမၾကီးက ပုိျပီးေကာင္းလာဖို႕မရွိဘဲ ပုိစုတ္ခ်ာသြားဖို႕ပဲရွိပါတယ္ .. ။ “ၾကက္မ ဘယ္ေလာက္တြန္တြန္ မိုးမလင္းပါဘူး” … ဒီလိုပဲ စစ္အာဏာရွင္မေကာင္းဘူး ဘယ္ေလာက္ေအာ္ေအာ္ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ မေပ်ာက္သြားႏိုင္ပါဘူး .. ။ တကယ္လက္ေတြ႕ လုပ္ၾကဖို႕ လုိပါတယ္ .. ။

ကိုယ့္ကုိယ္ကုိယ္ ေတာ္ေအာင္ ၊ ကုိယ္ေရြးခ်ယ္တဲ့ အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္းေပၚမွာ ထူးခၽြန္ေအာင္ ၾကိဳးစားၾကပါ .. ။ တစ္ဖက္ကလည္း ႏိုင္ငံအတြက္ ျပန္ၾကည့္ပါ .. ။ လုပ္ႏိုင္တဲ့အရာမွန္သမွ် ၊ က်လာတဲ့ တာ၀န္မွန္သမွ် ရြပ္ရြပ္ခၽြံခၽြံတိုက္ပြဲ၀င္ပါ .. ။ ဓါးဆြဲျပီး သြားဖုိ႕ မလိုပါဘူး ။ ကၽြန္မတို႕ အျပင္ေရာက္ ျမန္မာအားလံုးထဲမွာ တစ္၀က္ေလာက္ တအားထူးခၽြန္ထက္ျမက္ၾကတယ္ ၊ ေနရာတစ္ခုရလာမယ္ဆိုရင္ ဗမာျပည္အတြက္ ထိထိေရာက္ေရာက္ အကူညီေပးႏိုင္မွာပါ .. ။

စစ္အာဏာရွင္တည္ျမဲေနတယ္ဆိုတာ ကၽြန္မတို႕အားလံုး အသံုးမက်တာေရာ ၊ ထိေရာက္စြာ မလုပ္ႏိုင္တာေရာ ၊ အားနည္းမႈေတြ မ်ားေနတာေရာ …. ဒါေတြအားလံုးေၾကာင့္ပါ … ။

ကၽြန္မတို႕က ငိုေနလို႕ မျပီးေသးပါဘူး .. ။ မ်က္ရည္ကိုသုတ္ ဆက္လက္တိုက္ပြဲ၀င္ရအုန္းမွာပါ . ။ စိတ္ဓါတ္အင္အားေတြ ၊ လူအင္အားေတြ ပိုျပီး ခိုင္မာေနဖို႕ လိုအပ္ပါတယ္ .. ။

ျပင္းထန္တဲ့ ခံစားမႈေတြေအာက္မွာ လူေတြက တုန္လႈပ္ေနၾကတာ မွန္ပါတယ္ ။ စိတ္ကို ျပန္ျငိမ္သက္ေအာင္ ထားရမွာပါ .. ။ လုပ္စရာေတြ ေရွ႕မွာ အမ်ားၾကီး က်န္ပါေသးတယ္ .. ။

အနည္းငယ္ စိတ္ျပန္တည္ျငိမ္လာခ်ိန္မွာ ဟိုတစ္ရက္က ကၽြန္မနဲ႕ ကုိကုိ ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ အေျခအေနေတြကို ျပန္သံုးသပ္ျဖစ္တယ္ .. ။ သူလည္း တအားခံစားရျပီး စိတ္ေတြအရမ္းပူေလာင္ခဲ့ရပါတယ္ .. ။ သူကေတာင္ ကၽြန္မထက္ပုိမယ္ထင္ပါတယ္ .. သူက သတင္းအစံုၾကည့္သူဆုိေတာ့ … ။ ကၽြန္မက မခံစားႏိုင္ရင္ ဖြင့္မၾကည့္ေတာ့ဘူး .. ။

ကၽြန္မတို႕ စကၤာပူမွာ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈတစ္ခု ဘာလုပ္ႏိုင္သလဲ .. ။ ကၽြန္မတို႕ ခံစားမႈေတြ ျပင္းထန္ေနလို႕ ေမ့ေနတဲ့ အရာတစ္ခုရွိပါတယ္ .. ။ အဲဒါ ကၽြန္မတို႕ မတရားေပးေဆာင္ထားရတဲ့ အခြန္ေတြနဲ႕ အသက္ဆက္ေနၾကတဲ့ စစ္အာဏာရွင္ကို တရားမွ်တေသာ ဥပေဒအတိုင္း ေဆာင္ရြက္ဖို႕ပဲ .. ။ ကၽြန္မတို႕ေပးေဆာင္ေနရတဲ့ အခြန္ေတြ ဘယ္ေရာက္သြားလဲ စာရင္းမရွိတဲ့အတြက္ တပ္အပ္ေတာ့ မေျပာႏိုင္ဘူး .. ။ ဒါေပမယ့္ ဒီလူေတြလက္ထဲေရာက္တာတစ္ခုေတာ့ က်ိန္းေသပါတယ္ … ။ အခြန္ေတြ ဘယ္ေရာက္သြားသြား ၊ အဲဒါ ကၽြန္မတို႕ အလုပ္ မဟုတ္ဘူး .. ။ ကၽြန္မတို႕အလုပ္က ဥပေဒအတိုင္း ဆက္ေလွ်ာက္ျပီး မတရားတဲ့အခြန္ကို မေပးဖုိ႕ ၾကိဳးစားဖို႕ပဲ ရွိတယ္ .. ။

အရင္ကလည္း ဒီအခြန္ကိစၥကို လူေတြ တက္ၾကြၾကပါတယ္ အားေပးၾကပါတယ္ .. ။ အခ်ိုုဳ႕တစ္ေလေတာ့ လက္မွတ္မထိုးရဲသူေတြေတာင္ ရွိပါတယ္ .. ။ အျပစ္မတင္ပါနဲ႕ လူတိုင္းမွာ သူ႕အေၾကာင္းနဲ႕ သူရွိမွာပါ ..။ အခုအခ်ိန္မွာ ျပည္သူေတြ သံဃာေတာ္ေတြကေတာင္ သူတို႕အသက္ေသြးေတြကို ေျမေပၚမွာ အေျခြခံခဲ့ရျပီ .. ။ ကၽြန္မတို႕ အျပင္ေရာက္ ျမန္မာေတြ အျပင္မွာ ဘာပဲလုပ္လုပ္ ျပည္တြင္းက ျမန္မာေတြေလာက္ အေျခအေန မဆိုးရြားပါဘူး .. ။ ဒါကို ေသေသခ်ာခ်ာ နားလည္သေဘာေပါက္တယ္ဆုိရင္ ေၾကာက္ေနတဲ့လူေတြ ဘာကိုဆက္ေၾကာက္ခ်င္ေသးလဲ … ။



ကၽြန္မတို႕အားလံုး ေရာက္တဲ့ေနရာမွာ ေရာက္လာတဲ့ တာ၀န္ေတြကို ေက်ပြန္စြာ ထမ္းေဆာင္ရင္း ဒီမ်ိဳးဆက္မွာပဲ ဒီစစ္အာဏာရွင္စနစ္ကို အျမစ္ပါျပတ္ေအာင္ တိုက္ထုတ္ၾကပါစို႕ …….. ။






0 comments:

Post a Comment

အၾကံျပဳ comment ၀င္ေရးေပးတဲ့အတြက္ လိႈက္လွဲစြာ ေက်းဇူးတင္ရွိပါတယ္ရွင္ ။ မဖြယ္မရာ စကားမ်ား ၊ ဆဲဆိုျခင္းမ်ား ၊ ေပါေၾကာင္ေၾကာင္စကားမ်ား ၊ တစ္စံုတစ္ဦး၏ ကုိယ္က်င့္တရားသိကၡာကို ထိခိုက္ေစေသာ စကားမ်ား ျဖစ္ပါက ထို comment မ်ားကို လက္ခံမည္မဟုတ္ေၾကာင္း ေလးစားစြာ အသိေပးအပ္ပါတယ္ရွင္ ။ အလည္လာေရာက္ အၾကံျပဳေရးသားျခင္းမ်ားအတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ။ စာမ်ား ရွင္းလင္းစြာ ျမင္ရဖုိ႕အတြက္ Space မ်ား ထည့္ရိုက္ေပးၾကပါရွင္။